NNinwonderland.reismee.nl

Blood Diamond - Zuid Afrika


Iedereen (inclusief de reizigers die er al zijn geweest) heeft me verschrikkelijk bang gemaakt over Afrika. Een vrouw alleen rondreizen in Afrika...ojee (en die nog niet eens weet waar ze precies naartoe wilt ;-p). Ik ging met een kloppend hart (gelukkig maar) naar Zuid Afrika. Op het moment dat ik mijn trein had gevonden, zei zelfs de man naast me in de trein:'hou altijd je tas vast he'. Keek ondertussen ook maar liefst 10x naar zijn tas. Ik dacht ojee waar ben ik aan begonnen...
De couchsurfer pikte me op met de auto en zei dat je inderdaad 's avonds niet de straat op kon. Alles per taxi, anders word je beroofd en zelfs dat garandeert nog niets. Het huis was beveiligd met hekwerk, binnen nog een extra deur en op de eerste verdieping waar de slaapkamers waren, was er nog een hekwerk geplaatst.

Johannesburg was erg koud! Je moest echt een jas aan (die ik niet had). In huis was het nog kouder, allemaal gebouwdop de zomer.

Na een dag Johburg (zo zegt men het daar), wilde ik echt weer de warmte opzoeken, dus op naar het noorden, Zimbabwe, in een bus waarkeiharde (inclusief kraakgeluid) muziek werd gedraaid. Gaf wel sfeer. Het uitzicht was heel mooi, een en al woestijn en een mooie sterrenhemel! Ik zocht alleen de luipaarden alleen nog...

Men vraagt steeds, reis je niet met een Lonely Planet?!! Ehm nee.... Tja, dacht dat is toch veel te zwaar en te duur voor een heel jaar als je voor al die landen Lonely Planets mee moet nemen?! Men kijkt zooooo verbaasd als ik zeg dat ik een wereldreis maak zonder Lonely Planet. Ik kom blijkbaar toch waar ik zijn moet en waar ik de mensen ontmoet die ik moet ontmoeten. Moet ik mijn reis weer eens omgooien? Tja, dan moet dat ook maar, dan moet ik daar blijkbaar zijn. Hoe kan ik een jaar reizen met een start van 300 eur en geen werk? Geen idee. Steeds vraagt men hoeveel de hele reis me heeft gekost. Weet ik niet (en wil het ook nog niet weten). En hoe kreeg ik het voor elkaar? Ben echt verzorgd door alle mensen in de wereld met onderdak, eten, drinken, kleding. Ik weet dat ik me gezegend mag voelen. Ik doe steeds meer op gevoel, kom op de plekken waar ik zijn moet. Ik vind een hotel terwijl ik er niet naar zoek. Ik wil wat liefde en denk aan kinderen of poezen, meteen zijn ze er.

In India vroeg iemand ook aan me hoe ik het deed, hoe werkt het? Geen idee. Ik wil iets graag, denk er hard aan en opeens is het er.

Nu wil ik warmte...op naar de zon ;-p!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!