NNinwonderland.reismee.nl

Het eilandleven op Tioman Islands- Malaysia



Achteraf hoor je altijd hoe men over je denkt. Hier in Tioman Islands dachten ze 'wie is dat? Dit is geen gewone toerist, serieus, ze komt aan en waarom gaat niet net zoals iedereen een dak boven 'r hoofd zoeken? Moet ze niet op zoek naar een slaapplek? Nee.... ze koopt als eerste visgerei???! Apart, misschien heeft ze een neef hier wonen ofzo? Is ze wel helemaal goed...?'

Hahaha, ik kwam vroeg aan en dacht, wat ga ik vandaag doen? Dropte mijn backpack bij de duikersschool en ging maar op pad. Liep al een week met 1,5 slipper rond, dus ging op zoek naar slippers (een doel!). Kwam in een winkeltje en werd afgeleid door visgerei. Dacht, ja leuk, ik ga vissen vandaag. Maakte (probeerde althans) zelf mijn visgerei en men kwam bij me zitten en schoot me maar te hulp. Zo raakte ik aan de praat, kreeg koffie en pisang goreng en toen het donker werd, vroeg men zich toch wel af waar ik verbleef. Ik trok steeds maar m'n schouders op en zei weet ik nog niet. Iedereen die het me vroeg, keek me heeeel raar en ongelovig aan. Uiteindelijk zei ik dat ik misschien maar iets moest gaan regelen. Toevallig hadden zij ook een dorm en een kamer over. Dus geregeld tegen een goede prijs. Zie je, ik hoef me toch niet druk te maken? Waarom you je net als iedereen gestresst met koffers het hele eiland afstruinen op zoek naar een slaapplek? Drop je koffer, koop visgerei en uiteindelijk kom je toch op de plek waar je moet zijn ;-p.

Na het limen (kennen jullie het woord nog?) 's avonds (jammen met een gitaar, net als in Thailand, Aziatische eiland stijl?), ging ik maar een keer slapen. Slapen?!! Hoorde hele enge geluiden op mijn dak en aan de zijkanten van de cabin!! Ratten, katten, honden, geesten???! Tja, we zitten desnoods op een eiland... Ow nee, ik kon dus weer niet slapen!! Het leek wel of er iets naast me was! Ik deed het licht maar aan, bril op en dacht, nou ja, dan slaap ik maar met bril op en met licht aan!
Weer dat enge geluid!! Wat is het toch?! Owneeee, een megarat in het gordijn!! En ik hoorde in Nepal van die verhalen dat ze over je heen lopen als je slaapt. No way, dat ik nu kan slapen. En weer 4 paar ogen die me aanstaarden vanuit een gat in de muur. Ik zat rechtop in mijn bed! Pas toen de zon opkwam, waren ze weg en kon ik even slapen.
De dag erop moest ik er wat op verzinnen. De poezen!!! Lokte die avond 5 kittens in mijn kamer en 2 bleven er hangen. Heerlijk geslapen? Nou niet helemaal, de mauwtjes. 2 maanden oud, bleven mauwen en wilden alleen maar spelen en beten in mijn tenen in hand (iets te hard). Maar toch echt beter dan de ratten!

De zoektocht naar slippers was mislukt en dus ging ik een trekking doen door de jungle met 1,5 slipper. Iedereen zei doe je sportschoenen aan, maar ik was eigenwijs. Ik ging met iemand die ook ging hiken met een gitaar op zijn rug, dus we waren een geweldig paar! Ik had 2 bananen en kroepoek bij me als ontbijt op Monkey Island. Ging zwemmen en wat zag ik uit de verte?!!! Een aap die mijn eten opvrat!! Ik rende er naartoe, te laat, de aap ging er met de buit vandoor! Stopte de 2 bananen ieder onder een arm en de kroepoek in het midden en at het rustig op vanaf een veilige afstand. Zo van 'na na na na na' .

Het eten is weer te lekker hier in Maleisie. Ging duiken en zag een grote schildpad en haai. Hij kwam op me af net als in de film...toen dacht ik toch wel even...oh oh, ik moet in de starthouding nu om hard weg te gaan zwemmen...opeens was ie weg. pfoe. Ik wilde toch zo graag haaien zien??? Hij kwam wel erg dichtbij...
Het leuke van reizen is dat je veel meiden ontmoet die ook alleen reizen. Kwamen elkaar steeds tegen op het eiland vanaf het vliegtuigje en bleven een dag op een ander eiland. Ze 'dwongen' me te blijven en mee te feesten. Ik kon dus niet meer terug en crashte weer eens bij ze in de kamer. De man van de taxiboot gaf me kleding en iemand van het eiland had een tandenborstel voor me neergelegd bij de deur. Zo lief zijn de mensen op deze wereld he!! De volgende ochtend had ieder weer haar eigen plan en gingen alle 4 weer door met onze eigen reis. Geweldig toch!

Nog een resort binnen gesneakt en daar een dagje gerelaxed. Zelfs 2x een rondje golf afgewezen. Uiteindelijk mijn visgerei 2x gebruikt, zelfs met nachtvissen, maar niks gevangen helaas...

Verschrikkelijk toch weer dat afscheid nemen.

Bye cendol, bye roti canai, by nasi lemak...jumpa lagi! Op naar Singapore.....

Reacties

Reacties

Tante Lia

Hoe bedoel je, een zondagskind.

Jessica

Nam je nou afscheid van het eten? Mwhahahah!

Pieter

Big smile reading :-)

Norman

Het gaat nog steeds goed zo te lezen.
lekker positief en avontuurlijk
Gr Norman

gina

ik heb van je verhalen genoten en genoten,maar dan wel in een huis aan het strand puertobanus!STOER hhor Natash!!!xxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!