NNinwonderland.reismee.nl

Undercover in Nepal

Ik zal me even voorstellen. Ik ben Natasa (zie spelling), een undercover Nepalese met een Indiase naam (BLIJKT!). Mijn Nepalese outfit doet wonderen waardoor ik niet hoef te betalen voor iedere straat, plein, tempel etc waar ik loop zoals iedere toerist. Belachelijk!
Mijn Nepalees gaat vooruit, maar niet snel genoeg naar mijn zin. Ok, ik ben hier nog maar 12 dagen ofzo, maar het voelt of ik hier al 3 weken ben!

Nepal is een land van vervuiling, constant geen electra en electra betekent geen water en veeeel te weinig benzine in het land.
Na 4 dagen werd ik dus ook al ziek. Daarna maakte ik nog eens kennis met de nationale worm van Nepal die mijn lichaam na 5 dagen nog niet wilde verlaten. Al 5 dagen geen eten en drinken binnenhouden, dus vond men het echt nodig om me te laten checken in het ziekenhuis. Ik zou een 1 of ander water iets van een liter toegevoegd krijgen via mijn arm, maar dat zag ik mooi niet zitten, al helemaal niet toen ik het ziekenhuis zag. Terwijl ik daar wachtte op de uitslag, begaf de electriciteit het ook nog eens 2x. Arme mensen die daar half dood lagen te gaan!

Het heilige water wat ze steeds over me heen wilden gooien bij Hari Krishna thuis, waar ik een dag zat, had dus ook niet geholpen tegen mijn buikgriep.

Voordeel is dat ik nu wel zelfs 2x in mijn spijkerbroek zou passen, waar ik eerder in uitgescheurd was.

Waarom gaat men naar Nepal? Je komt hier of om bergen te beklimmen of voor vrijwilligerswerk. En ik....? Ik heb niks vantevoren uitgezocht, dus ik bekijk tempels, tempels en nog eens tempels. Oja een meer, nou geweldig hoor. De apen die overal rond lopen zijn wel leuk en de bergen zijn inderdaad mooi van een afstand en natuurlijk zijn de tempels prachtig. Maar ik heb er genoeg van!! Waarschijnlijk ben ik hier om dingen meer te leren waarderen. 24 uur electriciteit en water? Daar dromen ze hier alleen maar van! Verse lucht inademen? Nooit bij stilgestaan dat dat zo heerlijk is.

Wat ben ik toch een stadsmens, ik verlang naar minder hitte en luxe! En dan nu nog naar India! OMG!

Reacties

Reacties

Eliane

Hey arm, stinkend schaapje,
Dus water is een luxe in Nepal.. Wel naar dat je buikgriep hebt...dan loop je vast standaard met een wc rol in je tas.. Nou hopelijk ben je gauw weer beter want volgens mij is India ook echt een hele beleving..en is water + schone lucht ook heel schaars.. daar...

Knuffel en tot schrijfs xxxxxxEliane

Hester

Luxepaardje, ik vind je stoer, hoor! En Nepalees staat je goed!

x Hes

Pieter

Hardcore hardcore like you never seen it before and hanging in there. Wreed respect voor jou Natasha-san en dan nog verlangen naar minder luxe, you're unbelievable.

Natasha

Thanks peeps. En Pieteresk.....omg. Jij weer, maar je hebt gelijk (ga t niet veranderen ook).

Barbara

He Natassie, gaat het weer een beetje? Weet niet of je mijn sms hebt ontvangen, maar gewoon volhouden lieverd. Na al die prachtige avonturen nu pas de eerste echte tegenvaller, had veel erger gekund hoor. Probeer toch maar een beetje te ontspannen en zoek maar wat kinderen op; de foto waarop je tussen al die kinderen op de brug staat vind ik prachtig en daar geniet je volgens mij enorm. Dikke zoen, liefs x

natasha

Hey Barry, ja had je sms hoor! Lief. Ik hoor je toch altijd zeggen Hou vol ;-p
't Valt ook wel mee, nu een superaardige couchsurfer maar gewoon gevraagd of ik daar mocht blijven. Goede energie en ongelooflijk positief. Wist niet dat dat zo bestond. Zo'n goed mens.
Met de kids was inderdaad heel leuk! Deelde wat muntjes (die ik ook weer kreeg) met de kids bij de wensput, maar had teveel plezier en vergat een wens te doen. haha.

salidja

Hoi Tas,
Ik hoop dat je inmiddels alweer beter bent...klaar met buikgriep hoor.
En verder kunt genieten van je reizen.
Take care in ieder geval...ik geniet wel van elk verhaal die je schrijft..omdat je kunt het ook zo aantrekkelijk en spannend omschrijven..een echte verhaalvertelster.
..verder Muqri is alweer terug gisterenavond uitgezwaaid met zn allen..ok doei Tas..nogmaals take care..and have fun.

groet
t sal

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!