NNinwonderland.reismee.nl

No drama's mate! - Australië

Good day mate!

Nu begrijp ik waarom ik niet zo lang in Nieuw Zeeland had moeten blijven (ook al had ik de bergen, watervallen en meren wel gezien). Ook begrijp ik nu waarom er op het bordje bij de hostel in Christchurch stond dat ze al zoveel aardbevingen hadden overleefd. Ik vond het toen maar raar dat dat er stond. Ik hoop dat ze deze ook hebben overleefd.

Sydney is een geweldige grote (multiculturele, dure) stad waar heel veel te doen is en er veel aardige mensen zijn. Er zijn veel leuke en gezellige straatjes met barretjes, coffeebars en boutiques. Halid en Nadia wonen in de gezelligste buurt van Sydney, de gaybuurt en echt vlakbij de stad en met de travestietenbar om de hoek! Helaas heb ik net de gayparade gemist!!

Ik besloot om 2 uur 's nachts toch nog even het nachtleven te proeven. In het begin zag ik alleen maar jongeren en ging er toch wel even door me heen dat ik misschien te oud zou zijn??? Totdat ik gelukkig (gay) de gaybar instapte en me de hele avond prima heb vermaakt. Er werd me in een andere (gemengde) tent nog een pil aangeboden en een hoop seks, toch allemaal maar vriendelijk afgeslagen. Op dat moment ging er wel weer even een belletje rinkelen, dat ik toch wel weer op mijn drankje moest letten enzo. Dat opletten gaat er een beetje uit als je overal ALLEEN maar aardige mensen op je reis tegenkomt. De volgende ochtend om 7u ging ik maar eens richting huis, terwijl alles ging nog volop in gang was.

Uiteindelijk nog wel ingegaan op iemand - met een Shrek & Donkey tattoo op z'n bil - ‘s aanbod om Sydney te bekijken en zijn dus naar de Tower gegaan (geloof dat ik het in 4 minuten had gezien) en daarna veeeeeeel gelopen. Was gezellig en zo zie je maar weer eens dat je weer niet op iemands uiterlijk moet afgaan.

Met Halid de Koala's en Kangaroosgevoederd en de high five geleerd.

Wat een luie beesten. Verder met Halid & Nadia naar de film waar we (nou, ja alleen Nadia herkende ‘m) Michael Buble zagen die niet zo goed wist wat ie moest doen en ook uiteindelijk maar naar de film ging. Naar de Opera house geweest, waar we in slaap vielen, samen met de mensen naast ons.... De Harbour bridge gezien (1000 eur als je ‘m wilt beklimmen!), Darling Harbour en de botanische tuinen. Er zijn een hoop festivals in Sydney en er was spontaan een optreden ter promotie midden op straat. Hele happening.

Bondi beach was heel gezellig met een hoop surfers, maar natuurlijk nooit zo leuk als Venice beach in LA... Ook Manly beach gezien. Met Nadia nog naar Bikram yoga gegaan en heb m'n haar nog laten knippen in een Vietnamese wijk, waar ik spontaan door de wijk werd rondgeleid door 2 meisjes. In Chinatown nog een geweldig optreden gezien ivm het Chinese nieuwjaar.

Wat ik niet kan begrijpen zijn al die rijen voor alle restaurants in Sydney!! Zodra het restaurant goed loopt, sta je in de rij om binnen te komen!! Voor een restaurant....! En iedereen doet eraan mee.

Well, no worries mate!

Reacties

Reacties

buur

gelukkig heb je weer wat laten horen en zien het is allemaal overweldigend, ik zag dat je moeder na die aardbeving ook iets van je wilde horen. maar daar ben je moeder voor. nou love ga vooral door met al je geweldige avonturen.. ciao bella

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!