NNinwonderland.reismee.nl

Bel 112!! - Nieuw Zeeland

“112!!” “Nee joh, is het zo erg?” “112!!” “Nee joh, weet je het zeker?” “Ja, BEL 112!!” “Hm, ok...” Ondertussen stond de hele (Happy) Camper onder de rook! “Haal de belangrijke spullen uit de camper!” schreeuwde Halid.

De brandweer kwam eraan en maar goed dat we ze gebeld hadden. De camper had inderdaad in de fik kunnen vliegen...

En dat nadat we de eerste camperdag ook al aan de kant van de weg waren gestrand omdat we te weinig benzine hadden en alle benzinepompen hier al om 21 uur dicht gaan!

Nieuw Zeeland heeft PER DAG 4 seizoenen. Je weet het dus nooit. Wij hadden 1 week de tijd om NZ door te cruisen. De ene dag 36 graden (serieus), dan stromende regen, dan een gletsjer en dan weer 20 graden. In het kort NZ? Bergen, bergen, bergen, waterval, waterval en grote mooie meren. Cruise Milford Sound hebben we ook in de regen gedaan. Ze brengen het dan zo mooi. “Jullie hebben geluk mensen, nu krijgen jullie nl duizenden watervallen te zien...” uhuh. Een douche genomen onder de “Waterval of Youth”.

Veel leuke diertjes gezien. Zeehonden, kleine pinguins weer terug in het wild gezet (wilden alleen niet), schapen, schapen, schapen en vele haviken. We hoorden opeens een raar geluid en keken omhoog in de bomen. Oh nee, toen kwam er opeens iets op ons afvliegen met een soort killersinstinct! Aaah, met z’n 3-en gillen en bukken. Oh, het is toch geen havik, maar een vogeltje....ahum....

Daarna zei ik Halid en Nadia gedag en zocht een hostel (YMCA) op. Checkte pas heel laat in en kreeg m’n deur niet open. Maakte een hoop herrie. Ik deed moeilijk met mijn zaklamp, maar blijkbaar heeft iedereen daar schijt aan en houdt geen rekening met elkaar. Ze doen net of ze alleen in de kamer zijn en geen kamer delen met 9 anderen. Ow, geen deken, nou zo koud zal het toch niet zijn vannacht? Brrrrrrr!!! Toen hoorde ik mensen naast me midden in de nacht vertrekken. Ik dacht dit is mijn kans! Pakte hun (gebruikte) deken en kon eindelijk (lekker warm) slapen. Haha.

Als Japanners een foto met je willen maken, zeggen ze “Hai Cheezer”! mwahahaha, dan moet je sowieso lachen toch???

Heel slim is als je Bin Laden als voorbeeld gebruikt bij de douane als je het land wilt verlaten om je naam uit te leggen. Mijn paspoort kan ook al nergens standaard gescand worden vanwege mijn naam. Vraagt ‘ie: “je bent moslim?” “ja”. “Wat doe je voor werk als onderneemster?” “ik organiseer o.a. golftoernooien”. Toen zag ik een kleine glimlach. Daarna spraken we over mijn naam in mijn paspoort en legde mijn naam uit met als voorbeeld Bin Laden. Terwijl ik aan het praten was dacht ik OMG ik ben echt dom!

Gelukkig mocht ik weer verder reizen naar Sydney.....

Reacties

Reacties

ingrid Schrauwers + moeder

Hooi Natasja, hoe is het nu in NZ. na de aardbeving. Laat via de weblog snel wat horen voor het thuis front.

Groetjes Ingrid en moeder

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!