NNinwonderland.reismee.nl

Spadagje - Costa Rica

2e poging Costa Rica ging me iets beter af. Na het zoveelste regenwoud (heb 'r nu genoeg gezien) en weer een (mooie) waterval, kreeg ik een natuurlijk gezichtsmasker op van vulkaanmodder, daarna badderen in een 40 graden natuurlijke pool met een heerlijk watervalletje als massage op je rug. Hier hoefde je niet op je beurt te wachten en het stukje te delen met anderen. Plek zat! Elysium is er niks bij ;-p

De vulkaan was helaas niet actief, maar zeker mooi om gezien te hebben. Dacht dat we 'r zouden beklimmen, maar dat viel weer tegen. Denk niet dat mijn 60-jarige (loog dat ze 47 was) verschrikkelijk Amerikaanse medereizigster dat had willen doen, maar ok. Wat gekleurde vogeltjes gezien, een eucalyptus boom (zonder kuala beer, ff wachten tot Aussie) en wat megaspinnen.

Hoe vaak proberen ze je in CR niet op te lichten. Helaas had meer van de mensen in CR verwacht. Zelfs de dame uit de US die ik ontmoette via Couchsurfen vroeg 10 US$, wat tegen de regels van Couchsurfen is. Uiteindelijk wel heerlijk ontbijt voor gekregen en heel veel gelachen en veel over zaken gesproken. Kom ik niet de een tegen in Tobago, dan is het wel iemand in CR die over zaken met me praat. De heren in CR zijn zeker galant en heb ik mijn backpack bijna weer niet op mijn rug gehad. Kreeg zelfs een slaapplek aangeboden (toch maar afgeslagen ;-p)

Ook is het de 2e keer dat ik hier over berovingen hoor. Jammer, dacht dat het zo'n veilig land was.

In totaal 6 dagen Costa Rica vond ik prima, alleen jammer dat ik geen tijd meer had om via CR voor 30 US$ met de bus naar Nicaragua (waar je kan vulkaan boarden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) en Panama te gaan....

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!