NNinwonderland.reismee.nl

A long rope for a maga goat - "Sin City", Tobago (Trinidad & Tobago)

Na de allerlaatste tips op Schiphol, stond ik er toch echt alleen voor .......(dacht ik). Totdat ik in Tobago kwam en je op iedere hoek blijft hangen voor een praatje. Het eiland is een groot dorp, waar iedereen elkaar kent, goed op elkaar let en voor elkaar zorgt en weet waar je uithangt. 'You fit right in' werd er al op de 2e dag gezegd omdat ik iedereen al heb leren kennen! haha, ze dachten dat ik hier al maanden zat! De Rasta's letten dus ook erg op mij en zeggen dus ook wat ik wel en niet moet doen, soms vind ik het natuurlijk weer overdreven, maar laat ik maar luisteren ;-p (verstandig he).Ik kom soms 'mijn huis' bijna niet uit, want iedereen komtook gewoon bij mij op bezoek (hebvandaagmaarsuiker in huis gehaaldvoor ze)! En dan gewoon alleen maar chillen en hangen en verder niks, haha. Ik verblijf in Pleasant Prospect, ook wel Sin City genoemd. Hm en chill elke dag op het grasveld bij een bar, wat blijkbaar een gangsterbar moet zijn?? Ik chill bijvoorbeeld met Red Man (z'n bijnaam) en ziet er misschien wel zo uit, maar is superaardig en zodra hij mensen kan helpen, doet ie dat.

Men zegt oeh! als ik ze vertel dat dit de eerste stop is en ik nog niet precies weet hoe lang ik blijf, maar ongeveer een week. Als antwoord krijg ik steeds te horen dat het niet slim was, want iedereen die zegt dat ze een week blijven, blijven minstens 2 jaar.Het voelt alsof ik hier al weken ben. Ken idd iedereen en weet van alles over Tobago en onthou de culturele dingen zoals bijvoorbeeld Kalaloe, hoe je een halfbloed of mix noemt en komt van een bepaalde plant die je bereidt met allerlei soorten groenten. Onthou een paar spreekwoorden, versta ze (soort van, nu iets beter, maar dat dialect!!) Oh en vandaag kreeg ik te horen dat ik ook zo al een beetje zo praat... Men zegt ook wel dat ik geluk heb op de plaats waar ik verblijf en met de mensen met wie ik chill, allemaal locals, omdat je 10x naar Tobago kan komen en dit niet zo ervaart (couchsurfing rules!). Ik heb al een week een laptop in huis van iemand om te lenen en ze laten gewoon hun telefoon onbeheert buiten liggen e.d.

Het is ongeveer 50-50 qua afkomst. Indiers en Rastafari's door elkaar. En dan de kalaloe's nog. Verder een hoop expats. Ik koop niks, dus er valt weinig te onderhandelen, ben daarom maar gaan onderhandelen over de prijs voor m'n verblijf in de guesthouse.

Oja, de planning was natuurlijk ook St Lucia en St Barths enzo, maar had gehoord in NL dat er ferry's gaan naar ieder eiland....NOT! Moet per se een vliegtuig pakken, dus moet hier nog even over nadenken.

Nog even naar de mall om mn tassenhouders proberen te verkopen, kijk of dat lukt.

Het zeewater vind ik koud, jaja, mag dat blijkbaar niet zeggen, ze lachen me keihard uit steeds. Waterval gezien, speciaal food festival, Sunday School (elke zondag party op straat), geweldig.

Internet is wat lastig, heb nl nu al 4x dit verhaal opnieuw geprobeerd te schrijven in 4 dagen tijd... ;-p

Irie man!

Reacties

Reacties

Emma de Pemma

leuk man, lekker chill zo te horen..... is het eten ook goed te doen?

nathalie

En? ga je je reisschema nu omgooien? Twee jaar trinidad..
Dan kom ik nog wel een keertje langs..Have Fun!

Nalini

echt een maleis!! ook in trinidad een food festival gevonden!! hhaha
Enjoy!

Anoniempje

Uit betrouwbare bron vernomen dat X langer dan een week wil blijft waar ze nu is :o)

Anoniempje

blijft = blijven

Diva

Hoi Natasha! Echt supergaaf!! Echt leuk om te lezen dat je het heel erg naar je zin hebt! Take care! Liefs. I.

Jes en Liz

Oh nee, je hebt nu al Wonderland gevonden! Blijf gewoon daar het hele jaar, en dan komen wij wel langs! Oeh-oeh-woehoehoehhh!

Pieter

Iron lion plays the dj in in Sincity: stir up the soul shakedown party. Sun is shining on the vineyard and sweet wine will melt pearly drops from the mountain. The country estate covers mostly all the needs of shivering midgets running in the garden overwilderd with maneating sunflowers. Let the moon flow over while tides of recognision invite perception within a certain orb. Gold called by surrounding strangers the the everlasting diamonds going through the doors of perception.
Heb je ze al Doe Maar laten horen?

Fabian

Tranqui..Ya man!
Enjoy!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!