NNinwonderland.reismee.nl

Geen paarse zonsondergang, wel rode maansverduistering - Tobago (T&T)

Skoll the wolf who shall scare the Moon
Till he flies to the Wood-of-Woe:
Hati the wolf, Hridvitnir's kin,
Who shall pursue the Sun.
-------------Grimnismal,The Elder Edda

(De Vikingen vertellen een verhaal over twee wolven die de Zon en de Maan willen eten. Skoll (afstoting) gaat naar de Zon en Hati, rent vooruit voor de zon en gaat naar de Maan. Wanneer beiden worden gevangen, is er een Eclipse. Wanneer dit gebeurt, haasten de mensen op Aarde zich om de Zon of Maan te redden door het maken van zo veel mogelijk lawaai als ze kunnen, in de hoop de wolven af te schrikken.)

Rond 7 uur was de stand van de volle maan heel laag en heel helder. ‘s Nachts de wekker gezet om half 1, weer om 1 uur, om half 2 en weer om 2 uur. Alle keren niets te zien. Uiteindelijk toch een foto gemaakt van de maan en via de foto kon je het dus wel zien!!

Ik bleef op en bekeek de hele verduistering (via foto’s) samen met de krekels achter me, de kikkers naast me, hanengekraai in de verte, de vogels die tsjilpten, de viervoeters (honden) in de buurt, vleermuizen om m’n hoofd heen (Snap ‘t niet, ze zingen om te bepalen hoe de afstand is en toch komen ze zo dichtbij) en natuurlijk de muggen!

Naast de maan waren heel helder Orion’s belt, Orion, Seven sisters & Polaris (of Saturnus) & vele anderen te zien, maar die herken ik niet.

Was erg mooi , nu nog 2 uur over om te slapen omdat ik een afspraak heb gemaakt om om 7 uur te gaan rennen op ‘t strand!! Aaaaah.

Op naar de paarse zonsondergang!

[Overigens heerlijk gerend, ging goed en zelfs nog 2 mensen meegesleurd om ook mee te rennen/stretchen, yoga, buikoefeningen en push-ups, jaja!]

Reacties

Reacties

Glenn

En wij maar hier in de kou zitten.....

Pieter

Gaaf die maansverduistering, daar was het hier geloof ik wat te bewolkt voor. Ik probeerde zondagochtend Bergschenhoek te verlaten na een nachtje poker en we moesten gewoon met twee man de auto tegen een helling opduwen omdat het onwijs glad was (verse sneeuw). Alles zag er uit als een kerstkaart, maar dan heb ik ook gelijk alle voordelen van deze weersomstandigheden opgesomd. Tis frio, maar niet de jouwo lucky b.
Geniet ervan, ik ben nog steeds naarstig op zoek naar middelen om je op te komen zoeken. A.s. zaterdag dus de lotto. Stuur mij ff een portie geluk ;-)
(Hoewel,.. knipoog, niks knipoog, gewoon sturen die handel!)

Ingrid en Moeder van Ed

Natasha een goed en bereisd nieuwjaar, en we blijven via de computer op de hoogte.

Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!