NNinwonderland.reismee.nl

Pirate of the Caribbean - Caribbean

Denk je dat je simpelweg een lift krijgt naar Antigua word je klaargestoomd als crewmember op een boot for lifetime!4-daagse stoomcursus'Hoe reis je zeilend de wereld rond' (aangezien dit goedkoper is). Daar ging ik dan.Een koffie en aan de slag in m'n pyjama en lange nagels (in de stromende regen). Meteen ochtendgymnastiek. Voelt wel een beetje of je op eigentijds festival bent (oftewel het kamperen dan). Hierna kan ik dus voortaan waar ik ook ben, meeliften als crewmember naar andere landen en/of eilanden. (Nee, ik zal niet meeliften metbootjes uit Somalie ;-p) Had als doel dat ik wel wat dingen wilde leren dit jaar, maar had eerder in gedachten surfen ofduiken, maar natuurlijk moet het juist weer wat zijn waar ik eigenlijk niet zoin geinteresseerd WAS. Normaal ben ik te lui om actief te doen op een boot en lig liever te luieren in de zon. Well guess what..that changed! Klaar voor de start....af! Start de motor....oeps...klein technisch probleempje. We proberen het weer en helaas, 3 mensen moeten ernaarkomenkijken. Inmiddels hebben we al 1,5 dag vertraging.

Nam een lekkere zoete rozepil tegen sickness op de boot. Daar gaan we met als uitzicht een ruwe zee en heftige regen (oftwel zoals er op de radio wordt gezegd, heavy wheathercast).

Ben echt een groentje. Al een paar lompe dingen gedaan. Een kartonnen doos waar misschien nog kakkerlak eitjes in zitten de boot ingebracht, touw losmaken wat niet moest (over enthousiast?) en uitgelachen door de locals omdat ik nietvan de boot aan de kant kon (was eb) en andersom. Natuurlijk werd ik wel meteen geholpen. Zag dat ik niet de enige was die het moeilijk had.

Deden weer een poging en in de stromende regen, stuurde ik de boot mooi tussen 2 grote schepen de zee in. Ging fantastisch (hiervan wist ik eigenlijk wel dat ik hier goed inben)! Op zee golven van 2 meter (?) hoog, bij orkanen zijn deze 7 meter. Ik ziek, ziek, hele weg ziek. 3x gekotst op de 1e dag. Wat een hulp was ik zeg en ik dacht dat ik wat zou leren? Ja, hoe hang je t beste overboord om te kotsen? Arme Captain, moetzorgen dat de boot vaart en ook nog eens voor mij zorgen...sjonge jonge.'s Nachts hield ik de wacht en ging eigenlijk wel goed, met de frisse lucht, voelde ik me iets beter. Heerlijk de stilte, niets anders dan de zee, de sterren en zeemeerminnen. Leerde wanneer ik lampen zag, wat voor soort boot het was, hoe ver en of het een olierank was.

Toen ik me weer verschrikkelijk voelde, zou de Captain me middernacht wakker maken en zou ik 2 a 3 uur slapen. Hij liet me uitslapen tot 6 uurde volgende ochtend. Kostte me wel weer 2 uur om rechtop te zitten en te lopen. Ik was zoooo ziek. Bijna m'n bed ondergekotst, maar vond n gat om ertussen met gezicht scheef naar buiten te kotsen (ging bijna helemaal goed). Toen ik mezelf had gedwongen om buiten te zitten, deed de motor het niet meer en moesten we aan land. Dit duurde nog wel even en here we are....gestrand op Grenada. Wat een onthaal! Werden binnengehaald door 7 kleine bootjes die ons de juiste richtng in duwde. Inmiddels voel ik me weer heerlijk, van boord gegaan en gechilled in de jachthaven van Grenada (ja, kom ik daar weer terecht)en heb ik de kans om dit eiland morgenochtend voor een paar uur te bekijken. Weer een dag vertraging.

Inmiddels wel geleerd hoe je de zeilen vastmaakt en de touwen aan- en uitkleedt (ken de Engelse termen alleen). Opeens was er zoveel wind, de captain rende van de ene kant naar de andere en er was iets met de motor en de electronica werkte niet, dus ook de automatische piloot niet. Ik werd opeens achter het stuur gezet (dat blijkbaar niet helemaal goed werkte en nog vervangen moest worden) en hij zei hou t maar tussen N (noord) en 330 graden en als je kijkt is het het tegenovergestelde. Ging eigenlijk best weer goed. Hij heeft er over opgeschept bij de bar, dus dan was het zeker goed. Een andere boot had ook een crewmember nodig, zo makkelijk gaat dat dus...Het valt me op dat ik overal alleen maar blanke Afrikanen zie. Kreeg overigens weer wat (kleding) aangereikt...

Resultaat na 6 weken:

backpack 1x 15 min op mn rug gehad (was ook wel genoeg)

3 eilanden gezien

4 kledingstukken geaccepteerd, maar niet alles zit in mn backpack

loop rond met as uit India tegen t boze oog, had buikpijn, maar ze geloofden niet dat t van het eten was. En een soort groene balsem uit Afrika tegen insectensteken en muggenbeten (helpt overigens!)

Red Snappers, Mahi mahi (ook wel dolphins genoemd, geen echte), Zwaardvis, bakeljauw, Barracuda gegeten.

Stingray, (dode) babyhaai, zeemeerminnen en een vallende stergezien

Nog steeds niet gedoken, je ziet niks, de zee is te ruw

Morgen weer een poging met de vervolgreis naar Antigua en St Barth. Hoop dat ik het allemaal haal, want heb ook nog een concert (met Jah Cure, Damian Marley en NAS) in Trinidad gepland op 4 december!

Ik begrijp nu waarom ik een stuk zeilend de wereld over moest, op dezemanier zie je de wereld weer op een hele andere manier.

Cool Bananas (zou deCaptain zeggen)!

ps De kotsende foto's volgen nog...;-p

Reacties

Reacties

Tante Lia

Hoi Natasha, heerlijk hè op zee varen, maar ik ben trots op je!

Emma De Pemma

Oh meid geweldig zeg, en ook zo leerzaam en inderdaad je leerd nu ook dingen anders te zien van uit een ander perspectief .
Zeemeerminnen?!?!?!?!?
Wauw zeg daar wil ik wel een foto van zien!!!

Eliane

Hey Tas,

Jeetje Bikkel, ziek op zee worden en toch nog doorzetten je bent nu al mijn held.. Zeemeerminnen bestaan die echt dan... Ik ga straks meteen googlen hoe ze er uit zien. Dikke knuffel,en nog veel meer mooie momenten toegewenst door Eliane

t yvonne

Ik vind het echt spannend die verhalen van jouw ik hoop dat je ooit een boek ervan maakt ,ik wacht met spanning af op het volgende.Maar kijkt toch maar een beetje uit gr t yvonne.
.

Raoul

Meer Pirate of the toiletpot ; )

Raoul

Ja stuur j vriendininnen maar n foto van j xeemeerminnen
en doe er gelijk m foto bij van ' t Graf van Jimmy Hendrix in Parijs' ; )

Iva

Hoi Natasha!!

Jeetje, wat leuk allemaal!! Echt supercool wat je allemaal heb gedaan! Ben nu om 5:55 uur alles pas aan het lezen. Ik heb je gemist bij FRANK. Ik was daar gisteren samen met Emma. Het was erg leuk! Ik heb het niet erg lang gemaakt, want ik kreeg honger....!

Ohja, ik heb al een paar kickboks-lessen van Raoul gehad. Het zijn erg goede en leuke trainingen!

In de tussentijd....Iiieuw...heb je dode lijken zien verbranden....haha...begrijpelijk dat je niet meer ging zwemmen...haha. Ik zie het al helemaal voor me!

Enjoy your trip. Can't wait for the next story!

Laterzzz!

Hugz, Iva

Agnes

OMG!

Pieter

Zolang je Gucci zonnebril maar niet overboord valt he ...

Ondertussen in Schiedam ... De wind waait uit het oosten, de temperatuur daalt tot min zeven en ik vrees dat mijn boules er een dezer dagen af vriezen.

Gary

Isnt it amazing how much living you can do in a short time when you drop out of the rat race for a while.So far so good !!!!!!!!!!!! Keep up the adventures
Groet Gary

Jes en Liz

Dudette! Liz en ik gaan uiterlijk morgen een vakantie boeken. Wrs richting Curacao of St Maarten oid. Vlgs mij zitten we dan hartstikke in de buurt. Waar zit jij tussen 10 en 20 december? Misschien kunnen we onze bestemming nog aanpassen ;-)

tsal en ayah

Tasha..wat je allemaal niet mee maakt, we houden ons hart vast.
Maar we wensen je toch heel veel plezier..doe voorzichtig!! Enjoy!!
We missen je allemaal...toto je volgende verhaal...loveyou!!..doeiii
PS hier inmiddels sneeuw en ijzel..

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!