NNinwonderland.reismee.nl

Wha Is D Scene Dread? - Trinidad & Tobago

'Hey girl, still around?!' Haha, dat hoor ik nu bijna dagelijks en zie dan een big smile. 'Told ya so'

Gisteren een afscheidsfeestje gegeven op het strand, zoals ik ze geef, en was geweldig! Alleen had ik dezelfde dag ook besloten dat ik toch nog een weekje blijf. 'Een afscheidsfeestje en je blijft nog even?, power girl!' Ja, iedereen is altijd in voor een feestje, een lime, net als ik.

Kreeg een aanbod om mee te zeilen op een 40 foot yacht

van Trinidad naar Antiqua...waarom niet? Duurt 3 `a 4 dagen en van daaruit verder liften op een yacht naar St Barth en dan zien we wel weer...Oja, het originele plan was natuurlijk om a.s. zondag te vertrekken naar Costa Rica. Dit moet dan maar omgezet worden. ' Wanneer wil je dan naar Costa Rica?' Tja, dat weet ik nog niet, maar wil het wel graag zien!

Afgelopen weekend heen en weer naar Trinidad geweest met de ferry om daar Devali te vieren. Wat een gevecht om daar heen te gaan en weer terug te komen. Niemand wil dat ik ga en willen me serieus bij zich houden. Wel erg lief. Devali in Trinidad was geweldig!!!! Naar een soort Dunya festival geweest met alleen maar Indiase dingen natuurlijk. Optredens, eten, henna, vuurwerk (wat veel heftiger is dan in NL), van alles! Heb een witte sari voor 6 eur gekocht, henna laten zetten en met devali gedragen (zie foto's). Alles meegedaan en lichtjes gebrand. Wel apart om in je sari grondbloemen en strijkers (ook hier zijn ze illegaal) af te steken ;-p...

Naar de Temple in the sea geweest en Hanuman gezien. Dacht dat de temple minstens 10x zo groot was, dus was een beetje teleurgesteld. MAAR waar ik wel onder de indruk van was, was dat er gewoon 3 lijken open en bloot werden verbrand!!!
En er zaten honden op voor wat?? Om de botten op te eten?? Hierna werden ze natuurlijk gedumpt in de zee....ik koos ervoor om hier maar niet te gaan zwemmen...

Natuurlijk heerlijk Indiaas gegeten bij iedereen thuis, word overal uitgenodigd! Doubles, roti, Pharata van alles!! Overigens wel buikpijn de allereerste dag, verschrikkelijk, nu een week later nog een beetje last van. In Tobago eet ik elke dag verse vis met bijv casave, sweet potato, plantan (bak banaan), dasheen, khalaloe. Ook heerlijk! Op de boot uitgenodigd door een Indiase vrouw die een rotizaak heeft in Tobago. Vandaag kwam ik er om 10 uur...ahum...je moet er dus tussen 6 en 7 ('s ochtends) komen, anders is het al uitverkocht! Iedereen staat erg vroeg op, 5 uur en wandelt/ traint dan en gaat dan naar werk. Men slaapt niet tussendoor en gaat pas weer rond 1 `a 2 uur naar bed. Hoe houden ze het vol?!

Trinidad is een grote stad, totaal ander verhaal dan Tobago. Op de terugweg nam ik expres de hele vroege ferry (waar de helft aan het kotsen was op deck, wat normaal blijkt te zijn vanwege de sterke stroom, hoge golven of zeg je het), om misschien nog dolfijnen te spotten. Geloof dat de dolfijnen eerder mij hebben gespot, ik had 1 uur geslapen na het feesten in club India ;-p Zag een aantal mensen van de heenweg en vroegen of ik origine uit Tobago of Trinidad kom. Haha, zeg ik heel serieus Tobago!

Elke dag klaag ik over het douchen met koud water, moest ik zooooo erg aan wennen in het begin (verwend zijn we!). Kreeg ik eindelijk de kans om met warm water te douchen in Trinidad, viel het zoooo erg tegen! Was helemaal niet fijn. Is er warm water, gebruik je het nog niet.

In Trinidad hoor je de hele dag Indiase soca muziek met grappige teksten en in Tobago word je wakker en ga je slapen met Reggae en dancehall.

Iedereen wil maar steeds van alles meegeven. En iedereen wil kleding dat ze niet meer passen aan mij geven. Erg lief! Of zou het soms komen omdat ze me constant in dezelfde kleding zien en medelijden met me hebben ;-p (grapje)?

Wat erg jammer is (voor mij), is dat het echt een hondenland is met allemaal hondenliefhebbers, overal, maar dan ook overal honden. En het zijn niet eens echt straathonden, want ze worden door iedereen goed verzorgd.

Helaas pas een kat doodgereden. Stomme kat! Stak opeens over :-( Maar aan de kant gelegd, je weet nooit, misschien was het 'r 8e leven, maar helaas lag ze er de volgende dag nog.

Zondag is er een goat race, een locale speciale happening in Tobago. We zullen zien wat voor avonturen dit weer met zich meebrengt!

You think all skin teeth is laugh ;-p mwahahaha, eenmanslol

Ik begin me nu een beetje te vervelen ook al heb ik nog geen dag een hele beachdag gehad, zoals men doet op vakantie, te druk met limen. Dus denk dat volgende week een goed moment is om nu werkelijk te gaan. Wil nog wel een keer surfen, vissen en duiken (in 1 week).

Later! ('Don't say bye, dat betekent dat je elkaar niet meer ziet')

Reacties

Reacties

hessie

hee beep, 'k geniet van je verhalen; keep it up! Ik overweeg in januari naar Playa fel Carmen, Mexico te gaan, lekkerrrrrr! xxx

Emma de Pemma

Ik luister nu ook terwijl ik lees naar india hupelupup muziek hihi helemaal sereen met je verhaal!
Leuk Leuk Leuk!!
Ciao...=geen bye!!

Barbara

Lieve, lieve Natassie,

Wat ben ik trots op je!! Op iedere foto zie ik je stralen, om ieder verhaal van je moet ik lachen!! En wat ben ik blij dat je niet naar me geluisterd hebt (maar naar wie luister jij eigenlijk wel...?) je reisschema om te gooien, want een mooiere start van een onvergetelijke reis is er volgens mij niet.

Ben inmiddels sinds lange tijd zonder jou naar de sauna geweest, was natuurlijk lang niet zo gezellig. Ik vraag me af of je ooit nog terugkomt (hoop ik natuurlijk wel voor je moeder) zodat we oude tradities in ere kunnen herstellen, maar voorlopig wens ik je nog steeds alle geluk, liefde, avontuur, veiligheid en mooie zonsondergangen van de wereld. Pas op jezelf en geniet, liefs Bar

Suus

Leuk om te lezen dat je zo geniet van je reis en leuke ervaringen opdoet.

Xx Suus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!